Facebook
YouTube
Rychlé vyhledávání
Počet nemovitostí v nabídce: 21

Adventní večer

Dovolte nám, abychom Vás pozvali na Adventní večer, který se koná v Olomouci v pátek 2.12. od 19:00 v kostele Panny Marie Sněžné. Vstupenky.. více »

Nové dresy pro FC Skunk k 10 rokům v malém fotbale Olomouc

Malý fotbal má na Olomoucku 50-ti letou tradici. Prvoligový tým FC Skunk, který naše realitní kancelář sponzoruje, letos zaznamená 10 let.. více »

AUKCE, forma prodeje ve světě nemovitosti

V poslední době se na trhu nemovitostí objevila nová forma prodeje - aukce. Ve světě obchodu známá věc, dokonce v Americe, či některých.. více »

Realitní služby za současného stavu

Realitní kanceláře svou činnost poskytovat mohou. Do 21. 3. 2021 při dodržení zpřísněných pravidel. více »

Provozováno na realitním systému Realman
Nacházíte se: Úvod » AUKCE, forma prodeje ve světě nemovitosti

AUKCE, forma prodeje ve světě nemovitosti

V poslední době se na trhu nemovitostí objevila nová forma prodeje - aukce. Ve světě obchodu známá věc, dokonce v Americe, či některých evropských státech se s aukcí setkáte už i u nemovitostí. Ovšem na českém realitním trhu je to zhruba od loňska poměrně novinka.

Co vlastně aukce je a jak probíhá

Aukce je způsob prodeje, při kterém kupující mezi sebou soutěží a postupně tak zvyšují cenu. Ten, který nabídne nejvyšší částku se stane vítězem a majitelem. Nemovitost se tak v daný moment prodá za nejvyšší možnou, respektive nabídnutou cenu. 

 

Aukce těží z vysokého zájmu o nemovitosti a současné situace na trhu. Je tak bezesporu výhodou pro prodávající, ti dostanou v ideálním případě o něco víc, než při klasickém prodeji. Výhodné je to hlavně pro zprostředkovatele, v tomto případě realitku, či makléře. Vše je transparentní a trvá několik hodin. Online prostředí je pro aukce také vhodné, časově efektivní, kdy odpadá administrativa, obálky, případná veřejná licitace za fyzické účasti. Odpadá také prohlídka s každým zájemcem zvlášť. Existují např. 2 termíny, vizualizace a videoprohlídka. Dopředu jsou známy kupní smlouvy. 

 

Vše má ale rub a líc, pojďme se tedy podívat na to, jak profituje zprostředkovatel. 

 

Otázkou je, jak jsou nalajnované provize a procenta. Realitka může totiž cenu před začátkem aukce podhodnotit, získat víc v aukci, vyšroubovat cenu, ale z částky navíc dostanou provizi, ne malou. V některých případech by tak prodávající získal víc, pokud by prodal nemovitost ze začátku férově ohodnocenou v rovině a určenému kupci. Toto “zvýšení” ceny, kdy ale se zvyšuje i provize kanceláře rozhořčilo řadu lidí. 

 

 

Namítnout můžeme také, že dost často ostrouhají zájemci, kteří třeba přišli jako první, nemovitost by jim skvěle vyřešila situaci, ale získá ji nakonec kdokoli je přeplatí. A to může být někdy škoda, hlavně pokud narazíte na spekulanty a movité lidí, kteří nemovitosti skupují. 

Představa situace kdy si člověk vytipuje nemovitost a byť je třeba první, tak nakonec zůstan

e s prázdnýma rukama, musí být každému nepříjemná.

 

Vždy jde ale o byznys a peníze, proto se nedá říct, že je něco vhodné a nevhodné. Pokud je poptávka, je i nabídka. Nezapomínejme na morální stránku věci a na to, že kupní vztah by měl být vyvážený na obě strany.

Hodně štěstí při výběru, prodeji a koupi Vaší vysněné nemovitosti !

Realitní kancelář MARA s.r.o.